29. závod, počet startujících lodí 34, dojelo 29, počet dní 3, etap 3
C1 | 1 | Mareš | MH Pardubice | 16:42:27 |
C1 | 2 | Halda | Prosport Sezemice | 17:25:12 |
C1 | 3 | Pištěcký | Sokol Pražský | 17:41:05 |
C2T | 1 | Odvárko-Vrdlovec | Dukla Praha | 15:25:53 |
C2T | 2 | Herzan-Vaneček | Prosport Olomouc | 16:19:12 |
C2T | 3 | Venta-Hamák | Sokol Pražský | 18:13:15 |
C2T | 4 | Procházka-Míka | RK Týn nad Vltavou | 18:46:14 |
C2T | 5 | Bartoň-Podlešák | Jak pijeme, tak jedeme | 18:47:42 |
C2T | 6 | Ouředník-Švec | My dojedeme | 22:23:59 |
C2T | 7 | Petráš-Hoza | ČVUT | 27:17:31 |
K1 | 1 | Jambor | USK Praha | 12:18:11 |
K1 | 2 | Kucián | MH Pardubice | 12:26:30 |
K1 | 3 | Kotrč | SK Sport Zbraslav | 13:05:18 |
K1 | 4 | Pavlík | USK Praha | 13:07:03 |
K1 | 5 | Synek | Sokol Pražský | 14:11:16 |
K1 | 6 | Polívka | SK Vodní sporty Blovice | 17:23:22 |
K1 | 7 | Líhař | C&K Rožátov | 23:47:42 |
K1 | 8 | Korouš | SK Zlíchov | 26:44:31 |
K1J | 1 | Burian | KKJ Týn nad Vltavou | 12:54:38 |
K1J | 2 | Šrámek | SK VP Olomouc | 13:36:38 |
K1V | 1 | Šára | Lokomotiva Braník | 13:08:58 |
K1V | 2 | Doležal | SC 80 Chomutov | 13:32:04 |
K1V | 3 | Laube | TJ Lokomotiva Beroun | 14:07:01 |
K1V | 4 | Rajnyš | Lokomotiva Braník | 15:21:07 |
K1V | 5 | Klabouch | České Budějovice, Nutrixion | 22:14:42 |
K1V | 6 | Volák | Radkov | 22:47:10 |
K1V | 7 | Korouš | SK Zlíchov | 26:59:56 |
K2W | 1 | Srnáková-Jamrichová | MFF | 15:53:27 |
K2W | 2 | Paučová-Bandžáková | VK Tatran Bratislava | 17:16:15 |
Budějovice-Praha se blíží
Start letošního 2. ročníku (celkem 29. ročník) obnovené „vodácké legendy“, kanoistického maratonu z Budějovic do Prahy, se přiblížil. Příští pátek 12. srpna 2011 v 8.00 hod. od přístaviště Lannovy loděnice v Českých Budějovicích se vydá vstříc historické sportovní „nesmrtelnosti“ řada loňských borců i noví „odvážní“, pro které je absolvování cca 170 km dlouhé vzdálenosti v překrásné přírodní scenérii, kterou vytvořila řeka Vltava, otázkou osobní cti. Na startu jsou letos přihlášeny i ženské deblkajaky a tak je naděje, že zažijeme historický okamžik. Zatím závod dokončily pouze 2 statečné ženy, ale vždy ve smíšené posádce.
Podoba závodu se v historii často měnila. Poprvé se jelo dokonce nonstop, pak byl závod rozdělen do 2 a 3 dnů, postupně i na několik etap v rámci dne. Vltava tehdy aspoň v některých partiích tekla a závodníci museli překonávat řadu jezů. Stejně jako v loňském roce se pojede ve 3 dnech a zejména první etapa přichystá pro závodníky množství překážek v podobě jezů, přehrad či norných stěn. Výhledová předpověď počasí nevěští žádné tropické teploty a doufejme, že se nebude opakovat ani loňský rok, kdy většinu závodu propršelo a bylo kolem 15 °C. Zase ale voda v řece místy dost tekla, tak bude letos obtížné pokořit časy z loňska. Závod bude letos celkem o 7 km kratší (nejede se na Otavu a cíl je o 1 km blíž v Hodkovičkách, u vodácké krčmy „U Sváry“), tak se nechme překvapit.
Vy, co chcete jet a ještě jste se nepřihlásili, tak to prosím co nejdřív udělejte, aby měli organizátoři lepší přehled při objednávce noclehů či stravy. Vy, co váháte nebo se té vzdálenosti bojíte, tak vás můžu ujistit, že v loňském roce jsme spolu všichni „rychlostňáci“, turisti, „seakajakáři“ či sjezdaři utvořili slušnou partičku, která spolu prožila něco velkého, nezapomenutelného. Výborné vzpomínky nám zůstaly i na společné večery, kdy jsme si při lízání ran a šrámů znovu rozebírali předchozí etapy. Zejména my chlapi máme před sebou rádi nějaké výzvy, někdo vyleze na Everest, někdo zdolá severní pól, já jsem loni dal Budějovice-Praha na kajaku. Věřím, že stejně to cítí i ti, kteří jeli se mnou.
Takže příští pátek vás čekám na startu!!!
Šáris